Oculus Geliştiricisi: VR, Yeni Oyun Geliştiricileri için Henüz İddialı Değil

Jason Rubin, Oculus VR
Jason Rubin, Oculus VR Stüdyolarının Başkanı

Oculus’un içerik başkanı Jason Rubin, Las Vegas’ta gerçekleşen DICE Zirvesi’ndeki bir tartışma sırasında sanal gerçekliğin, bazılarının beklediği türden bir büyüme gerçekleştirebilmesi için birkaç yıl gerektiğini söyledi.

Rubin, Insomniac Games’in kurucusu Ted Price tarafından sorulan soruları yanıtladı. İkili, VR’ın ve potansiyelinin tartışılması için sahneye çıkmıştı.

Price, Rubin’e neden sanal gerçeklikten beklentileri ile teknolojinin mevcut gerçekliği ve benimsenmesi arasında büyük bir algısal boşluk olduğunu sorarak bir konuşmaya başlamıştı.

Rubin, “Oculus bunun bir sonraki büyük şey olduğuna inanıyor. Ben bunun büyük bir yıl olacağını söyleyen birini hatırlamıyorum.”dedi. “Şu anda eğrinin gerçek kısmında bulunuyoruz ve her şeyin yolunda gitmesini sağlamak için önümüzdeki birkaç yıl boyunca çalışacağız, ardından büyüme eğrisini vuracağız.” dedi. “Bunun insanlığın geleceğinin büyük bir parçası olduğuna hâlâ inanıyoruz.”

Rubin, gelecekte elde edilecek olan sanal gerçeğin başarısına giden yolun en iyi 3D grafik aracılığıyla gerçekleşeceğini de ekledi.

Mevcut cihazların fiyat, kalite ve içerik bakımından henüz olması gerektiği yerde olmadığına inandığını belirten Rubin, örnek olarak bir akıllı telefon kullanan Samsung Gear VR setinin fiyatı 100 doların altında olduğunun altını çizdi. “5 milyondan fazla sattı ve satmaya devam ediyor,” dedi.

İncelemeler çoğunlukla cihaz için olumlu da olsa Rubin, Oculus’un görmek istediği uzun vadeli bir ilişki ve heyecanı sürmediğini belirtti. Yetkili, “Kalitesinin düştüğü halde, insanları satın almaya iten bir bedeli yok” dedi. “Hiçbirinin insanları almaya sevk edecek içeriği yok. Bugün için harika bir deneyim, ancak daha iyi bir sonuç almalıyız.”

Sonuçta, mobil cihazların daha iyi ve daha pahalı hale gelmeden daha fazla özellik sunması gerektiğini söyledi. Rift tarafında, cihazın kalitesinin korunması ancak fiyat düşmesi gerekir.

Rubin herkese bir yıl öncesine kadar bunların hiçbirinin var olmadığını hatırlattı. “Bu aygıtlardan bir veya daha fazlası doğru yerde birleşecek” dedi.

Konuşma daha sonra Oculus’un VR için açık bir standarda sahip olup olmadığı noktasına geldi. Rubin şirketin gereken çizgide ilerlediğini söyledi.

Son olarak, Rubin ve Price, yazılım ve VR oyun gelişiminin sürdürülebilirliği hakkında konuştular.

Rubin, Superhot ve Tilt Brush gibi başlıkları, kesinlikle doğru olan uygulamalara veya oyunlara örnek olarak gösterdi. Fakat platformun büyük bir stüdyoya destek vermeye hazır olmadığını belirtti.

Price, “Bizim bunun yeni bir sektör olduğunu, kitlenin hala büyümekte olduğunu anlamamız gerekir” dedi. “Artık dev bir unvan kazanabileceğimiz ve maliyetlerimizi telafi edebileceğimiz yer. Yeni bir geliştirici olarak başlıyorsak, çiftliğe bahis oynamadığımızdan emin olmak için bahislerimi eritirdim.”