Geçtiğimiz günlerde, aksiyon RPG (role playing game) oyunu Nier:Automata’nın piyasaya sürülmesinin birinci yıldönümüydü. Amerika Birleşik Devletleri’nin San Fransisco kentinde gerçekleştirilen, oyun geliştiricilerine yönelik GDC (Game Developers Conference) adlı uluslararası bir konferansa katılan Yoko Taro ile Platinum Games Takahise Taura da yer aldı.
Konuşmasının ilk yarısını aksiyon oyunlarının gelişimi üzerine yapan Taura, diğer yarısında kendi geliştirdikleri oyunlarda önem verdikleri Özgürlük kavramına yer verdi. Bu kısımda Yoko Taro da kendisine eşlik etti.
Konuşmanın ilk kısmında, ”Elime aldığım anda ne kadar eğlenceli olduğunu anlayabildiğim bir aksiyon oyunu üretebilmek için” ifadelerini kullandı.
Yoko Taro, Nier: Automata adlı oyundaki aksiyon içeriğine yönelik ”O kadar eğlenceli ki elime alır almaz bunu fark edebiliyorum,” dedi. Bunun üzerine kendi tutundukları yaklaşımdan bahsetti. Öncelikle ”İmajımız ideal olandır” konusuna vurgu yaptı. Sonra bugüne kadar ürettikleri ürünleri göz önüne alarak ”doğru noktaya parmak basmanın öneminin” altını çizdi. Bunların sonucu olarak ”İnce ayarları ve rütuşları tekrar tekrar gözden geçirmek” konusunda konuştu.
İdeal olan imaj derken: Bundan sonra geliştirecekleri oyunlarda netin iyi olduğunu ayırt edebilme ve neyin kötü olduğu konusunda fikir yürütebilmenin ne kadar önemli olduğundan bahsetti. Bu konuya kesinlikle eğilmeleri gerektiğini belirtti. Diğer yandan, bu bahsettiklerinin oyuncu türüne ve oyun adına göre değişiklik gösterebileceğini ve aslında ağırlıklı olarak Nier: Automata hakkında konuştuğunu söyledi.
Doğru noktaya parmak basmanın önemi derken: İlerde geliştireceğimiz oyunlarda geliştiriciler için neyin iyi olduğunu neyin ise gereksiz ve önemsiz olduğunu çok iyi ayırt edebilmeleri gerektiğini söyledi. Örneğin; animasyonlar, görseller, grafikler, sesler, ve diyaloglar gibi çeşitli konular arasında hangilerine eğilmenin geliştiriciler için en mantıklısı olacağını dikkatli seçmeleri gerektiğini belirtti.
Bu konular arasında, Platinum Games’i en çok ilgilendiren konulardan biri ”oyuncuların deneyim hakkında verdiği tepki” oldu. Oyuncuların oyuna nasıl tepki vereceği, bir çok oyun geliştirici şirket için endişe konusu olsa da, aksiyon oyunu yapan bir firma olaraki oyuncuların beklediği ve hayalini kurduğu aksiyon sahnelerini ve deneyimini aktarabilmenin ayrıca önemli olduğuna değindi.
Çeviren: Samet Atik
Yorum yap