Overwatch’dan Yeni Haritalar ve Kahramanlar İçin İpuçları

Overwatch oyununun direktörü Jeff Kaplan, oyunun resmi forumuna, oyuna önümüzdeki yıl nelerin geleceğine ve takımın ne üzerinde çalıştığına dair detaylı bir yazı yazdı.

REKABETÇİ OYUN

Kaplan yazısında:

“Rekabetçi oyunun betasından sonra, oyunu çok az bir ekleme yaparak değiştirip ondan sonra çıkarmayı düşündük ama bize geri dönüşler tamamen farklı yöndeydi. Bu yüzden çok büyük çaba harcamamız gerekiyor, neredeyse ilk oyun kadar çok çalışmalıyız.”

Rekabetçi oyunun betası oldukça ağır eleştirildi ve Blizzard da hatalarını kabul edip onlardan ders almayı başardı.

Kotaku bu konuda şöyle bir yazı yayınladı :

“Yeterince maç yapan herkes büyük liglere gidebiliyordu, bu sistemin yapısı için tedbir alındı. Yeteneklere, karşılaşmaların üstesinden gelmeye ve geliştirmeye yeterince önem verilmemişti. Kademeli sistem yeterince düşünülmemişti ve bu uzun vadede sekteye uğrayacak gibi görünüyordu.’’

Böylece yeniden işleyiş sistemi kapatıldı ve bu konuda ayarlamalar devam edecek.

Kaplan bu konuda da şu açıklamalarda bulundu:

“Bu biraz zaman alacak. Günde birçok kez oyunu test ediyoruz. Gelecekte halka açık bir test yapmak için de uğraşıyoruz, böylece oyunu hayata geçirmeden önce daha geniş bir alanda test etmiş olacağız. Hayata geçtiğinde ise ilk birkaç sezon yenileme gerektireceğini düşünüyorum.’’

YENİ KAHRAMANLAR

Pek çok yeni karakter yolda ama onları yakında göremeyeceğiz gibi duruyor.

Kaplan:

“Bir kısım kahramanlar uzun süre sonrası için tasarlandı, bir kısmı da henüz yeni başladı. Elimizde henüz oyuna dahil olup olmayacağına karar vermediğimiz kahraman prototipleri de var. Pek çok örnek oluşturduk. Yeni kahramanların ne zaman çıkacağıyla ilgili söyleyecek pek bir şeyim yok çünkü kesin birşey yok. Beklenti yaratıp sonra hayal kırıklığına uğratmak ya da asla tutamayacağımız bir söz vermek istemiyorum.’’

YENİ HARİTALAR

Aktif olarak geliştirme aşamasında olan sadece bir yeni harita var ve test ediliyor. Sanat ekibi olabildiğince iyi olması için uğraşıyor ve Kaplan bu konula ilgili de bazı ipuçları verdi:

‘’ Örneğin biz dün bir harita test ettik ve harita hem muhteşemdi hem de tam bir yıkımdı. Aaron, daha önce OW’de denemediğimiz yenilikçi seviye tasarımları denemeye çalıştı. Başlangıçta  harita tamamen eşsizdi. Ama görüş çizgilerinde sorun yaşamaya başladık ve haritada uzun mesafeli saldırıları olan kahramanlar çok fazla avantaja sahipti ve Reaper gibi kahramanları pratikte işe yaramaz kılıyordu. Genel görüşte birşey kaybetmeden görüş çizgilerini düzeltebilirsek, harita birgün bir işe yarayabilir.’’

Kaplan bir takım sürprizleri de olduğunu söylüyor ve sözlerini şu şekilde noktalıyor:

“Çok fazla stres yapmıyorum, bu şeylerin bir kısmı hiç gerçekleşmeyebilir. Geliştiricilerin genellikle fazla şey açıklamamasının nedeni, bu şeyler eğer gerçekleşmezse oyuncular bizlere gerçekten çok kızıyor. Bu dinamiği değiştirmek isterim ama bunun için birlikte çalışmamız gerek. Eğer bunların birer vaad olmadığını ve geliştirme aşamasında değişebileceğini anlarsanız sizlerle daha fazla bilgi paylaşabiliriz.’’