New World Interactive oyun şirketi 2018 yılı içinde piyasaya sürmeyi planladığı online shooter oyunu Insurgency: Sandstorm ile tekrar karşımızda.
Serinin önceki oyunu Insurgency, pek çok mod yapımcısının Source Engine kullanarak geliştirdiği bir FPS oyunudur ve 2014 yılında piyasaya sürüldü. O dönemde basit bir sistemde bile pek çok oyun modunun desteklenebildiği bir oyun ortaya koyarak hayranlarını kendine daha da bağlayarak bugüne kadar satışlardan büyük başarı elde etti.
Ancak, geliştirme aşamasında Kickstarter kullanan Cloud Funding kampanyaları başarısız oldu. ‘Early access’ yani erken erişim ile, oyun daha çıkmadan özel sürümlerine erkenden erişmek mümkün. Bu ‘early access’ seçeneğiyle, geliştirme masraflarını karşılamış olsalar da Amerika ve Kanada’da bulunan geliştirme ekibi üyelerine göre emeklerinin karşılığını alamadıkları oluyormuş.
Böyle şartlar altında çalışan ekip Insurgency: Sandsstorm oyununu geliştirirken Focus Home Interactive ile bir an önce anlaşmaya varıp oyunun çıkış tarihinden iki yıl öncesinden itibaren çalışmalara başladı. Geliştirme için ihtiyaç duydukları kaynakların hiç de bol olmadığını aksine pek çok zorluklarla karşılaştıklarını belirtiyor yetkililer. 2018 yılı içindeki piyasaya sürme tarihine yetiştirebilmek için önceden yapmayı planladıkları Single Player hikayesini bile kaldırmaya karar verdiler.
Beş kişilik haberci ekibi ve iki kişilik geliştirici ekibinin oyunu birlikte test etti. Serinin önceki oyunuyla aynı şekilde Checkpoint oyun modunda bir değişiklik yok. Bu moda göre aynı sayıda bir AI düşmanı ile savaşırken Co-op yaparak belirli kontrol noktalarından geçmek ve amaca ulaşmaya çalışmak amaçlanıyor. Şu anki aşamada oyunda eksik olan noktalar yalnızca minimap değil. Sağlık göstergesi, kalan mermi sayısı gibi kullanıcı arayüzlerinin yanı sıra, kimin kimi öldürdüğünü gösteren bildirimler ile skor tablosu da şu anda yok. Üstelik tüm şarjör değiştirme durumları da manuel olarak yapılıyor. Yani silahınızın mermisi bittiğinde kendiniz ilgili tuşa basarak şarjör doldurmalısınız.
ARMA serisi gibi gerçek hayat simülasyonu sayılmaz ama Counter-Strike serisi gibi bir oyundan da oldukça farklı. Bu ikisinin arasında kalmış bir oyun desek yerinde olur.
Karakter sınıfını seçtikten sonra, savaş alanı olarak TOWN denilen bir haritamız mevcut. Town dediysek de şehir olarak olmaktan çok, orta doğu haritasını andıran, binaların en fazla iki katlı olduğu bir yerden ibaret.
Oyun hakkında pek bilgimiz olmadığında Insurgency: Sandstorm hakkında daha fazla yorum yapamıyoruz. Biz izlerken geliştiriciler oyunu kendi aralarında oynadı. Dolayısıyla, bu insanları izlemek bizim için yeterli oldu ama, oyun içinde düşman yapay zekasının mantıksız denecek ölçüde aşırı güçlü yapıldığına dikkatimiz çekildi.
Grafik motoru olarak en yeni Unreal Engine kullanılmış. Oyunda tüfekçi ve keskin nişancı sınıflarının yanı sıra komando ve komutan olmak da mümkün. Bize Battlefield 2 oyunundaki kumandan sistemini anımsatan bir şekilde, istediğimiz zaman hava saldırısı emri verebiliyoruz. Drone saldırıları sırasında çıkan ses ise bizi hayal kırıklığına uğratacak derecede zayıftı. Geliştirici arkadaşlar “Sessiz olun. Dinleyin Drone geçiyor!” diyene kadar drone geldiğini fark etmemiştik bile.
Oyun piyasaya çıktığında nasıl bir hal alır bilemiyoruz ama merakla bekliyoruz. 2018 yılında PC, Xbox One ve PS4 için piyasaya sürülecek.
Yorum yap