RPG’lerin Halen Zorlukla İlgili Sorunları Var

RPG türü, tüm video oyunların içerisinde en çok sevilen türlerden birisidir. Diğer türlerle karşılaştırıldığında, rol yapma oyunları, çok sayıda konsol nesli boyunca devam eden markalar yaratabilmiş, saygın bir tür olmuştur. Abartılı hikayeleri ve benzersiz karakterleri, video oyun tarihinin en büyük maceralarından bazılarını oluşturur. Bununla birlikte, RPG’ler hala zorluk dengelerini ayarlayamıyorlar.

Türün devam eden sorunu da tam olarak bu. RPG’ler, her tür video oyun konsollarında ortaya çıktıklarından beri, çılgınca zor ve çok kolay arasında gidip gelerek doğru miktarda zorluğu bulmakta zorlanıyorlar.

Birçok oyuncu Bravely Default II demosunun çok zor olduğundan şikayet ediyor. Düşmanlar o kadar güçlü ki bir yanlış hareket tüm takımınızı yok edebilir ve birçok oyuncu oyunun başından itibaren yeterince donanımlı olmadıkları konusunda da hem fikirdirler. Bu sorunlar, özellikle RPG türünde yeniyseniz, hızlıca oyundan soğumanızı sağlar. Elbette Bravely Default II, bu sorunlardan muzdarip olan ilk RPG olmaktan çok uzak ve sonuncu da olmayacak gibi.

Böyle tatlı bir oyun ne kadar zor olabilir demeyin bence…

Rol Yapma Oyunları, alışkın değilseniz çok karmaşık olabilirler. Birçoğu, oyunun tüm ayrıntılarını anlamak için oldukça uzun zaman ayırmanızı gerektirir. RPG’lerin karmaşık doğası, bu türün gerçek temsilcilerinin niş kalmalarına neden olur, çünkü bunlar, içine girip hızlı bir şekilde anlamayı bekleyebileceğiniz türden oyunlar değildir. Tamamen anlamak için zaman ayırmanızı ve özverili olmanızı isterler, bu da türe yeni başlayanlar için bunaltıcı olabilir. Belirli bir büyüyü ne zaman kullanacağınızı veya karakterinizde hangi ekipmanı kullanacağınızı öğrenmek yorucu olabilir. Oyunu çözmek için zaman ayırmadıysanız, bu durumlar son derece sinir bozucu noktalara çok hızlı giderler.

Oyuncu Çeşitliliği de Zorluk Sorunun Temellerinden Biri

RPG hayranları çok çeşitli insanlar olduğu için herkesi memnun etmek zordur. Bazıları derinlemesine bir hikayeye sahip zorlu zindanlar isterken, diğerleri stat oluşturma odaklı daha rahat bir deneyim ister. Bu da, geliştiricileri zor bir duruma sokabilir. Acemi oyuncuları uzaklaştırmadan fanatik hayranları memnun etmek isteyen geliştiriciler iki kitle arasında sıkışırlar. Geliştiriciler herkesi ne kadar memnun etmeye çalışırsa çalışsın, her zaman oyunun belirli bir bölümünü geçemeyecek biri vardır.

FF 7 Remak muhtemelen Bravely Default 2’nin 3 katı kolay olabilir…

Final Fantasy VII Remake de zorluk sorunları yaşıyor ancak Bravely Default II’nin tam tersi yönünde. Serinin pek çok hayranı, oyunun çok kolay olduğu kanısında. Square Enix’in oyunu yeni başlayanlar için daha çekici hale getirmek adına zorluğu azaltması şaşırtıcı bir hamle de değil. Sonuçta, Final Fantasy serisi, türe yeni başlayacaklar için belki de en popüler ve girmek istenecek isimlerden birisi. Geliştiriciler, pek çok yeni oyuncunun oyunu alacağını bildiklerinden zorluğu yüksek tutmak istememiş olabilirler. Bu, hevesli hayranları rahatsız etmiş olabilir, ancak muhtemelen serinin daha fazla hayranının yaratılmasına da yardımcı oldu.

Geliştiriciler bir çeşit; “eğer yaparsan lanet olsun, yapmazsan da lanet olsun” durumundadır. Belirli bir gedikli RPG kitlesini hedefleyebilirler, ancak potansiyel yeni hayranları kaçırma riskiyle karşı karşıya kalırlar. Diğer taraftan, geliştiriciler oyunu kolaylaştırırsa, zaten kurulmuş olan hayran kitlesini de alt üst edebilirler. Geri tepme bazen kaçınılmazdır, özellikle de son derece sadık hayranlarla ve niş video oyunu türleriyle uğraşırken.

Mükemmel RPG zorluğunu bulmak için sonsuz savaş devam ediyor ve yakın zamanda bitecek gibi de görünmüyor.

Berkay Sert
İTÜ'de tam zamanlı gemi inşaa öğrencisi (sanırım uzun bir süre daha hem de) ve yarı zamanlı da bir geek.